Page 46 - Söz İile Dergisi Sayı 3
P. 46

Cakewalk Sonar:  PC tabanında çalışan yazılımlardan biri olan Sonar’ın, geçmişinden gelen, etkileyici
        yazılım içeri-ğinde çalgı aleti ve efekt koleksiyonu bulunuyor.

        Steinberg  Cubase:  En yaygın en eski stüdyo amaçlı programlardandır, atari günlerinden bu yana
        piyasada olan, Plug-in efektler ve enstrümanlar  standartını  Alman Steinberg bulmuştur. Şu an tüm müzik
        üretim programları bu efekt ve eklenti standardını kullanıyor.

        Line FL Studio:  Kullanımı kolay, başlangıç seviyesi bir yazılım gibi görünse de yeteneklerini göz önüne
        alınca, her seviyede kullanıcıya istediğini verecek ve güzel bir iş akışı olan bir müzik üretim yazılımıdır.


        Propellerhead Record:  Audio-midi üretimi yapabilmeniz ve çeşitli vokal eklentilerle saund’lar oluştura-
        bilmeniz için tasarlanmış bir yazılım. Davul setleri her tür müziğe uygun setup’lar içermektedir.

        Avid Pro Tools :  Her seviyedeki kullanıcı için uygun kayıt ve düzenleme programıdır.

        Sony Creative Software Acid : İlk olarak 1998 yılında çıkan program, zaman içinde yenilenmiş son
        haliyle midi ve video desteği sunmaktadır. Yetenekli, hızlı ve kullanımı kolay bir yazılımdır.

        Sonuç

        Eğitim ve teknolojinin, insanoğlunun yetiştirilmesinde önemli bir rolü bulunmaktadır. Her ikisinin de temel
        amacı kişilerin gelişimine etkili olarak katkı sağlamaktır. Sağlanan bu katkı, daha çok etkili ve kalıcı öğren-
        melerin oluşmasında yoğunlaşmaktadır. Eğitimciler, her iki kavramı sürekli olarak öğrenme öğretme ortam-
        larında yapılan faaliyetlerde kullanmaktadır. Teknolojinin sağladığı yararlardan en önemlisi öğrencilerin
        öğrenme faaliyetlerini isteyerek sürdürmeleridir. Teknoloji ve eğitim kendi başlarına birer bilim dalı olup
        apayrı kuramları ve teknikleri bulunmasına rağmen öğrenme ve öğretme ortamlarında kaliteyi artırmak
        için birlikte kullanılmaktadırlar. Bu kullanım yeni bir disip-lini yani eğitim teknolojisini ortaya çıkarmıştır
        (İşman, 2003.akt.Levendoğlu, 2004).

        Her ne şekilde olursa olsun teknolojinin insan için olduğu ve insan eliyle yoğrulduğu unutulmamalıdır. Bu
        hızlı gelişmeler içerisinde müzik eğitimi ve eğitimcilerimiz, bilgi ve becerilerini daha da arttırmalı, müzik
        eğitiminde modern dünya standartlarının gerisinde kalmamalıdır. Ancak bu noktada unutulmaması gere-
        ken çok önemli bir ayrıntıya değinmeden de geçemeyiz. Bilgisayarın sahip olduğu donanım ve yazılım
        ne kadar güçlü olursa olsun, klasik eserleri yaratanlar asla bilgisayarlar değildir. Kaliteli müzik, ancak ve
        ancak sanatçının zekası ve yeteneği sonucu ortaya çıkabilir. Kullanılan bilgisayarlar ise sadece sanatçılara
        yardımcı olmak görevini üstlenebilirler.

        Kaynakça:


        1.Arapgirlioğlu, H. (2003),   “Müzik Teknolojisi ve Yeni Yüzyılda Müzik Eğitimi” Bildiri, Cumhuriyetimizin
        80. Yılında Müzik Sempozyumu, s.160-164. Malatya.
        2.Koç, A. (2004), “Günümüzde Bilgisayar Destekli Müzik Yazılımlarının Müzik Eğitimine Katkıları” ,1924-
        2004 Musiki Muallim Mektebinden Gü-nümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Isparta.
        3.Levendoğlu, O .(2004), 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştir-
        me Sempozyumu Bildirisi, Isparta
        4.Tecimer, B.(2006), ‘’İnternet ve Yaşam Boyu Müzik Eğitimi’’   , sayı15, s.8-9
        5.Koldemir, S. (2008),Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Bilgisayar Destekli Müzik Eğitiminin Kullanıla-
        bilme durumu. (Yüksek Lisans Tezi). Konya.
        6.Kızılkaya,N.(2011), “Müzik Sanatının Bilişim Yolculuğu”, Akademik Bilişim Konferansı, Malatya
        http://www.musikidergisi.net/?p=381
        http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri
        http://www.melodik.net/forum/
        http://www.ayk.gov.tr/






     46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51