Page 52 - Çalıkuşu 81 Samsun Mayıs 2022
P. 52

SAMSUN


           SAMSUN

         YÖNTEM VE PLANLAMAMIZ                                lardaki diğer velilerin paylaşımlarından elde



               Projeye katılan velilerle toplantı yapılarak   ettiği yeni bilgi ve becerilerle çocuğuna karşı doğ-
        oturumların gün ve saati netleştirilmiş, velilerin    ru tutum geliştirmeyi öğrendiğini paylaştı. Anneler,
        okumak istedikleri kitapları seçmeleri sağlanmış      çocuklarıyla olan ilişkilerinde seçtikleri dil, davranış
        ve  proje  süreci  hakkında  bilgilendirme  çalışması   biçimleri ve disiplin yöntemleri bakımından zaman
        yapılmıştır. Projede her hafta toplanılarak gönül-    zaman hatalar yaptıklarının farkına vardıklarını ifa-
        lülük sırasına göre her veli o hafta okuduğu kitap    de ettiler. Oturumlar süresince okudukları kitaplar
        hakkında paylaşımlar yapmıştır. Her hafta gerçek-     ile hem çocuk eğitimindeki bilgi düzeylerinin arttı-
        leştirilen toplantılarda anlatım yöntemi kullanılarak   ğını, hem de kişisel gelişimlerine katkı sağladığını
        bilgilendirme yapılmış, yüz yüze iletişim yöntemi     belirttiler.  Ayrıca anneler, bu projeyle kendilerine
        ve soru cevap yöntemi kullanılarak çalışmanın tüm     keyifli ve faydalı bir zaman dilimi ayırdıklarını, farklı
        aşamalarında velilere yol gösterici olunmuştur. Belli   insanlar tanıdıkları için memnuniyetlerini ifade ede-
        konularda fikir taraması yapılarak tartışma yöntemi   rek başka projelerde de yer almak istediklerini ifade
        kullanılmıştır. Proje süresince proje uygulayıcısı olan   ettiler.
        Psikolojik Danışmanlar da veliler gibi kitap almış,
        okumuş, not almış ve her hafta değerlendirilen kitap         Projeyi yürüten Psikolojik Danışmanlar ola-
        hakkında fikirlerini sunmuşlardır. Bu yönüyle model   rak bizler, meslek hayatımız boyunca birçok eğitime
        olma yöntemi kullanılmış, velilerin çocuklarına, eş-  katılmış ve çok sayıda da Aile Eğitim vermiş bulun-
        lerine ve diğer velilere model olmaları konusunda     maktayız. Bizim için de farklı bir deneyim olan Kitap-
        teşvik edilmiştir. Kitaplarını okuyan velilerle gerçek   ları Konuşturan Anneler Projesiyle kitaplardan yola
        yaşamdan örnekler değerlendirilmiş ve direkt ya-      çıkarak mesleki bilgi ve deneyimlerimizi de kattığı-
        şantıları üzerinden bilgi ve fikir paylaşımı yapılarak   mız 10 Oturumluk keyifli, eğitici, duygu ve düşün-
        ilerleyen süreçte yaparak yaşayarak öğrenmeleri       celerin paylaşıldığı projemizi başarıyla tamamladık.
        desteklenmiştir.  Velilere kitaplardan öğrendikleri   Daha nice güzel çalışmalara…
        bilgi ve becerileri olumlu ve olumsuz yönleri açısın-
        dan eleştirel bir gözle değerlendirmeleri, böylelikle
        problemler karşısında farklı bakış açılarının da ola-
        bileceği, her zaman yeni fikir ve yaklaşımlara açık
        olmaları konusunda rol ve model olunmuştur.


               10  Hafta  süren  oturumların  ardından  100.
        Yıl ve Merkez İlkokulunda İlçe Milli Eğitim Müdürü,
        Şube Müdürleri ve RAM Müdürünün de katıldığı bir
        törenle Kitapları Konuşturan Annelere Katılım Bel-
        geleri verilmiştir. Törene velilerin çocukları, eşleri de
        davet edilmiş ve bu proje yerel basında da haber ya-
        pılmıştır.

                           SONUÇ



               Projeye katılan velilerde hedeflenen somut
        değişiklikler, proje süresince özellikle haftalık pay-
        laşım toplantılarında çeşitli paylaşımları ile gözlem-
        lenmiştir. Örneğin; çocuğuna aşırı koruyucu tutumla
        yaklaşan bir anne, okuduğu kitaplardan ve toplantı-


                                                            52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56