Page 52 - Çalıkuşu 81 Samsun Mayıs 2022
P. 52
SAMSUN
SAMSUN
YÖNTEM VE PLANLAMAMIZ lardaki diğer velilerin paylaşımlarından elde
Projeye katılan velilerle toplantı yapılarak ettiği yeni bilgi ve becerilerle çocuğuna karşı doğ-
oturumların gün ve saati netleştirilmiş, velilerin ru tutum geliştirmeyi öğrendiğini paylaştı. Anneler,
okumak istedikleri kitapları seçmeleri sağlanmış çocuklarıyla olan ilişkilerinde seçtikleri dil, davranış
ve proje süreci hakkında bilgilendirme çalışması biçimleri ve disiplin yöntemleri bakımından zaman
yapılmıştır. Projede her hafta toplanılarak gönül- zaman hatalar yaptıklarının farkına vardıklarını ifa-
lülük sırasına göre her veli o hafta okuduğu kitap de ettiler. Oturumlar süresince okudukları kitaplar
hakkında paylaşımlar yapmıştır. Her hafta gerçek- ile hem çocuk eğitimindeki bilgi düzeylerinin arttı-
leştirilen toplantılarda anlatım yöntemi kullanılarak ğını, hem de kişisel gelişimlerine katkı sağladığını
bilgilendirme yapılmış, yüz yüze iletişim yöntemi belirttiler. Ayrıca anneler, bu projeyle kendilerine
ve soru cevap yöntemi kullanılarak çalışmanın tüm keyifli ve faydalı bir zaman dilimi ayırdıklarını, farklı
aşamalarında velilere yol gösterici olunmuştur. Belli insanlar tanıdıkları için memnuniyetlerini ifade ede-
konularda fikir taraması yapılarak tartışma yöntemi rek başka projelerde de yer almak istediklerini ifade
kullanılmıştır. Proje süresince proje uygulayıcısı olan ettiler.
Psikolojik Danışmanlar da veliler gibi kitap almış,
okumuş, not almış ve her hafta değerlendirilen kitap Projeyi yürüten Psikolojik Danışmanlar ola-
hakkında fikirlerini sunmuşlardır. Bu yönüyle model rak bizler, meslek hayatımız boyunca birçok eğitime
olma yöntemi kullanılmış, velilerin çocuklarına, eş- katılmış ve çok sayıda da Aile Eğitim vermiş bulun-
lerine ve diğer velilere model olmaları konusunda maktayız. Bizim için de farklı bir deneyim olan Kitap-
teşvik edilmiştir. Kitaplarını okuyan velilerle gerçek ları Konuşturan Anneler Projesiyle kitaplardan yola
yaşamdan örnekler değerlendirilmiş ve direkt ya- çıkarak mesleki bilgi ve deneyimlerimizi de kattığı-
şantıları üzerinden bilgi ve fikir paylaşımı yapılarak mız 10 Oturumluk keyifli, eğitici, duygu ve düşün-
ilerleyen süreçte yaparak yaşayarak öğrenmeleri celerin paylaşıldığı projemizi başarıyla tamamladık.
desteklenmiştir. Velilere kitaplardan öğrendikleri Daha nice güzel çalışmalara…
bilgi ve becerileri olumlu ve olumsuz yönleri açısın-
dan eleştirel bir gözle değerlendirmeleri, böylelikle
problemler karşısında farklı bakış açılarının da ola-
bileceği, her zaman yeni fikir ve yaklaşımlara açık
olmaları konusunda rol ve model olunmuştur.
10 Hafta süren oturumların ardından 100.
Yıl ve Merkez İlkokulunda İlçe Milli Eğitim Müdürü,
Şube Müdürleri ve RAM Müdürünün de katıldığı bir
törenle Kitapları Konuşturan Annelere Katılım Bel-
geleri verilmiştir. Törene velilerin çocukları, eşleri de
davet edilmiş ve bu proje yerel basında da haber ya-
pılmıştır.
SONUÇ
Projeye katılan velilerde hedeflenen somut
değişiklikler, proje süresince özellikle haftalık pay-
laşım toplantılarında çeşitli paylaşımları ile gözlem-
lenmiştir. Örneğin; çocuğuna aşırı koruyucu tutumla
yaklaşan bir anne, okuduğu kitaplardan ve toplantı-
52