Page 48 - Çalıkuşu 81 Samsun Mayıs 2022
P. 48
SAMSUN
SAMSUN
KİTAPLARI KONUŞTURAN ANNELER
PROJESİ
Hayatımızda geçiş dönemleri, dönüm noktaları çoğu zaman sıkıntılı ve zor süreçlerdir. Çocukların okula başla-
ması, anne ve babaları heyecanlandıran, gururlandıran ama aynı zamanda bir takım kaygıları da beraberinde getiren
zorlu bir süreçtir. Çocuğun okula kolay uyum sağlayabilmesi, potansiyelini performansı ile uygun şekilde ortaya çıka-
rabilmesi önemlidir. Beklenilen durumun ortaya çıkabilmesinde velilere de gelişimsel görevler düşmektedir. Anaoku-
luna başlamakla birlikte çocuk kendi bireyselliğini fark etmeye başlar, sosyal yönü güçlenir, zihinsel becerileri gelişir.
İlköğretime başladığında ise okuma-yazma öğrenmek, belirli bir süre yerinde oturabilmek, öğretmeni takip edebil-
mek gibi beklentiler çocuğun hayatına girer. Ortaöğrenime başladığında öğrencinin kimlik oluşumunu tamamlaması,
ilgi duyduğu alana yönelmesi gibi önemli gelişim görevleri vardır. Farklı dönemdeki bireylerin ihtiyaçlarını karşılaya-
bilmek için ebeveynlerin hayat boyu öğrenme çabası içinde olması hayati önem taşımaktadır.
48