Page 17 - Çalıkuşu 81 Samsun Ocak 2022
P. 17
Çalışmalarınızdaki motivasyon kaynakları lerimle ilham verebilmek çok değerli benim için.
nelerdir? Gençler, öğretmen adaylarımız, o kadar kıymetliler
Benim bir yanım eğitim, bir yanım toplum. Hem ki. Ben bugün bir öğretmen adayının kalbine do-
eğitim alanında hem de toplumsal alanda birçok kunursam, o da gelecekte binlerce öğrencinin ha-
proje gerçekleştirdim. Hepsi önceleri küçük gruplar yatına dokunacaktır. Ben bugün bir kız çocuğunun
için uygulandı. Sonra alanı ve katılımcı sayısı ülke- hayallerine dokunursam o da gelecekte kendi hika-
mize genişletilerek devam ettirildi. Projelerimi her yesini yazacak ve ilham olacak. Sadece bugünlere
yıl revize ederek yaygınlaştırmaya çalışıyorum. Bazı iz bırakmak yetmez, geleceğe de iz bırakmalıyız. Bu
projelerim şu an yurt dışındaki okullarda da uygula- sebeple, çocuklarımızın, kadınlarımızın, ailelerin,
nıyor. Projelerim toplum tabanlı olması üniversiteler, çevrenin değişimi ve gelişimi kadar, gençlerimize
sivil toplum kuruluşları tarafından da ilgi görmesini de katkı sunabilmek, ilham olabilmek çok değerli.
ve araştırma konusu haline gelmesini sağlamakta. Rollerimden aldığım güç ve ilhamla, İlham olma yol-
Ayrıca öğretmenliğe başladığım günden itibaren culuğum devam edecek.
köylerde, kırsal bölgelerde çalıştım. Şu anki görev
yerimde de gönüllü olarak buradayım. Her gittiğim Son olarak neler eklemek istersiniz?
bölgeye ve insanların ihtiyaçlarına uygun şekilleni- Öğretmenlik o kadar mucizevi bir yaşam şekli ki…
yor çalışmalarım. Artık bir tarafım kırsal, bir tarafım Bizler daha çok inanmalı, daha çok çalışmalı, umut
küresel. Bir yandan çalıştığım bölgeye ve ülkeme etmeli, hayal etmeliyiz ki ardımızdan gelen, hayat-
ait çalışmalar yaparken, bir yandan da dünya gene- larına dokunduğumuz insanların da hayallerinin
linde projeler gerçekleştiriyoruz. Dünya genelinde peşinden gidecek cesaretleri daha da artsın. Bunu
milyonlarca öğretmene ulaşabilmek ve ilham ola- çocuklarımız için, yarınlarımız için, bunu her şeyin
bilmek harika bir duygu. en güzeline layık ülkemiz için yapmalıyız. Yetiştir-
Ben öğretmenliği, çocuklarım gibi çok sevdiğim, diğimiz her çocuk bir gün bizim geleceğimiz olarak
gözlerinin içine bakınca umut ve neşe dolduğum karşımıza çıkacak. Onun için ne kaybedecek zama-
öğrencilerimi, insanları ve her şeyin en güzeline la- nımız, ne de kaybedecek tek bir çocuğumuz var.
yık olan Ülkemi çok ama çok seviyorum. Bunun için Onlar benim ilham kaynağım. Onlar benim, bizim
elimden geleni değil, daha fazlasını yapmam gere- ve bu dünyanın geleceği.
kirdi.
Bu düşüncelerle yaşamımla bir bütün olarak düşü-
nerek hep öğretmenlik yapıyorum. Bu süreçte şunu
da gördüm; Ben inandıkça, bana inanan insanla-
rın sayısı da arttı. Küçük bir köy okulundan Eğiti-
min Nobel Ödülü olarak bilinen Küresel Öğretmen
Ödülü’ne aday gösterilen, Bayrağımızı sahnede dal-
galandıran ilk Türk öğretmen olma yolunda bir yol-
culuktu bu. Şanlı Bayrağımız, yurt dışında, bu eğitim
platformunda ilk defa dalgalandı. Bu başarı sadece
Türkiye değil, tüm Türk ülkeleri adına da bir ilkti. Bu
ilki ülkeme ve tüm Türk ülkelerine yaşatmak bana
kısmet oldu. Çok ama çok gururluyum, mutluyum.
Bu sebeple mutluluğum, gururum şahsımdan öte
Ülkem adınadır.
Farklı rollere sahipsiniz ve ilham olabilmeyi
çok önemsiyorsunuz. Bu konuda neler söy-
lemek istersiniz?
Ben bu topraklarda yetişmiş bir Türk öğretme-
nim, bir Türk kadınıyım, bir Türk genciyim. Her
rolüm ayrı değerde bir parçam. Bu sebeple rol-
lerime uygun farklı etki alanlarım da var. Tüm rol-
17