Page 16 - Çalıkuşu 81 Samsun Ocak 2022
P. 16
SÖYLEŞİ
2018’de rekor bir başvuru ile 173 ülke ve 30.000 öğ- öğretmenliği araştırma, öğrenme, yeniliği keşfetme
retmen arasından dünyanın en iyi 10 öğretmeni ara- kadar hayata dokunmak olarak da anlamlandırma-
sına girmeyi başararak Eğitim Nobeli’ne aday gös- mı sağladı. Bir yandan öğrencilerim için, kendimi ve
terilen ve Eğitim Nobeli’nde Bayrağımızı açtırmayı okulumu geliştirmek için çalışırken, bir yandan da
başaran “İlk ve Tek Türk Öğretmen .“ bulunduğum bölgeye ve insanlara nasıl faydalı ola-
Nurten Öğretmen, hikayesini sadece Türkiye’ye de- bilirim düşüncesini taşıdım hep. Bir derneğim, vak-
ğil, tüm dünyaya duyurdu. Bunun dışında ülkemiz- fım yoktu fakat yaptığım projelerle bir vakıf veya bir
de öğretmen, kadın, genç, sosyal sorumluluk gibi derneğin yapabileceği faaliyetler gerçekleştirdim ve
birçok rol ve kategoride de kıymetli ödüllerin sahibi birçok insanın hayatına dokunma şansına sahip ol-
oldu. Hindistan tarafından gelen davet ile 73 ülke- dum.
de 12 bin öğretmen arasından “Küresel Öğretmen” Çalışmalarla sadece öğretmenlere değil, kadınla-
ödülünün de sahibi oldu. Bunun dışında 2019 Aralık ra, gençlere, öğretmen adaylarına da ilham ve rol-
ayında Dubai’de yapılan törenle de “Dünyanın İlham model olmayı amaçladım. Tek bir çocuğun hayatın-
Veren Öğretmeni Ödülü”nü aldı. 25 Kasım 2021’de, da nasıl fark yaratabilirim diye çıktığım bu anlamlı
İngiltere’de düzenlenen törende “Dünyanın İlham yolda, sorumluluğum her geçen gün daha da arttı.
Veren Kadın Liderleri” arasına seçilerek “Yaşam Boyu Daha çok insana destek olmak, ilham olmak için
Başarı Ödülü”nü kazanan “İlk Türk Kadın” oldu. çalışıyorum. Projelerim şimdi üniversitelerde de
araştırma konusu oldu, çalışmalarım birçok kitapta
Bir köy okulunda öğretmenliğe başladığınız yıl- örnek olarak yer aldı ve şimdi Azerbaycan, Kanada,
lardan bu yana ürettiğiniz projelerle Türkiye’nin BAE gibi birçok ülkede de uygulanıyor.
gururu oldunuz. Öğretmenlik serüveninizden, Evet, birçok kıymetli ödülün de sahibi oldum bu
motivasyon kaynaklarınızdan bahseder misiniz? süreçte. Fayda ve fark yaratmak için çıktığım bu yol
bana ödülleri de beraberinde getirdi. Aldığım ödül-
Samsun’ un Asarcık İlçesinde ve Bayburt’ un köyle- ler, kazandığım gönüller hepsi çok özel bir yere sa-
rinde öğretmenlik yaptım. Daha sonra Samsun Ay- hip benim için. Hepsi ayrı bir gurur fakat kendimden
vacık İlçesi’nde çalıştım ve şimdi Samsun Salıpazarı ziyade, Ülkem adınadır en büyük gururum. Bayra-
Anaokulu’nda idarecilik yapıyorum. Öğretmenliğim ğımızın gururla uluslararası alanda dalgalandığını
sürecince isteyerek köy ve kırsal bölgelerde öğret- gördükçe daha fazlasını yapmak için çalışıyorum.
menlik yaptım. Öğretmen olmanın çok büyük an- Şu an Samsun’ un Salıpazarı İlçesi’nde, Salıpazarı
lama sahip olduğuna inanarak, öğretmenliği yaşa- Anaokulunda görev yapıyorum. Burada da birçok
yarak çalışıyorum. İlk görev yerim bir köy okuluydu. değişim gerçekleştirdik. Hem fiziki gelişim, hem eği-
Köy öğretmeni olarak göreve başlamanın büyük bir tim çalışmaları adına. Yine öğrencilerimin hayatına
şans olduğunu düşünüyorum. Zor şartlarımız oldu dokunabilmek ve onların hayatında ilkleri yaşatmak
elbette fakat kırsal bölgelerde öğretmen olmak; amacım.
16