Page 14 - Çalıkuşu 81 Samsun Mayıs 2022
P. 14

SAMSUN


           SAMSUN











                                                                                                “500 BİN


                                                                                                 CİVARINDA
                                                                                                 OLAN

                                                                                                 ÖĞRETMEN
                                                                                                 SAYIMIZ,

                                                                                                 BUGÜN

                                                                                                1,2

                                                                                                 MİLYONA
                                                                                                 ULAŞTI”


                Bu büyümeyi kalite odaklı şekilde gerçekleştirdiklerinin altını çizen Özer, “2000’li yıllarda 500 bin civarında
         olan öğretmen sayımız, bugün 1,2 milyona ulaştı. Yine burada kadınlarımız pozitif ayrımcılıkla çok daha iyi nokta-
         lara geldi, özellikle istihdam konusunda. Yine 2000’li yıllarda kadın öğretmen sayımız 500 bin sayısının yüzde 40’la-
         rındayken bugün yüzde 59’lara çıktı. Biz de Bakanlık olarak kadın yöneticilerimizin sayısını artırmak için üzerimize
         düşen neyse onu yapacağız.” değerlendirmesini yaptı.

                Bakan Özer, son 20 yılda eğitimde yapılan sefer-      Bakan Özer, öğretmenlerin mesleki gelişim
         berliğin bir diğer başarısının da demokratik bir eğitim  programları için 2021’de 8 milyon lira olan bütçeyi bu
         sistemi inşa etmek olduğunu anlatarak, şöyle konuştu:  yıl 282 milyon liraya yükselttiklerini dile getirerek, öğret-
         “Hatırlayın, bu ülkede başörtülüler eğitime erişemiyor-  menlerin bu imkândan yararlanmasını istedi.
         du, yüksek öğretime ulaşmak için yurt dışına gidiyordu.
         O gün anayasal hakkı olan eğitime erişmesine engel olu-      Öğretmenlerin talep, öneri ve beklentilerini din-
         nan kadınlar hakkında konuşmayanların bugün kadına  leyen Özer, ihtiyaçların ivedilikle tamamlanması talima-
         şiddetle ilgili konuşmaya hakları yoktur. Katsayı adalet-  tını verdi.
         sizliği 1999 yılında devreye girerek bu ülkede eğitim sis-
         teminin dengelerini altüst etti. Bakanlık ve hükümetleri-      Öğretmenler de Bakan Özer’e okul öncesi eğiti-
         miz bu hasarı ortadan kaldırabilmek için çok büyük efor  me verdiği destek ve Öğretmenlik Meslek Kanunu dola-
         sarf etti. Yeni yeni son yıllarda telafi etmeyi başarıyoruz.  yısıyla teşekkür etti.
         Bugün uğraştığımız çok problem, geçmişteki yanlış
         eğitim politikalarının üretmiş olduğu sorunlardır. Eğer
         o problemler o gün oluşmamış olsaydı, biz bugün çok
         farklı şeyleri konuşuyor olacaktık.”

                Bakan Özer, daha sonra okulun açılışını öğrenci-
         lerle birlikte yaptı.

                Ardından öğretmenler odasını ziyaret ederek
         öğretmenlerle sohbet eden Özer, Öğretmenlik Meslek
         Kanunu ile 60 yıllık özlemin sona erdiğini, eğitimde son
         20 yılda gelinen yerin öğretmenlere özgü bir kanunla
         taçlandırıldığını söyledi.
                                                            14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19