SAMSUN İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Samsun Maarif Hareketi Yüksek İstişare Kurulu Toplantısı Gerçekleştirildi

Samsun Maarif Hareketi Yüksek İstişare Kurulu Toplantısı Gerçekleştirildi

     İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze bağlı kurumlarda Akademik Başarı, Değerler Eğitimi, Kitap Okuma Çalışmaları, Rehberlik Hizmetleri, Projeler ve Sportif-Kültür-Sanat alanları başta olmak üzere; eğitimin bütün alanlarında eğitim hizmetlerinin niteliğini artırarak öğrencilerin başarı seviyelerini yükseltmek amacıyla, Haziran 2016 zümre çalıştaylarından çıkan sonuçlara göre yapılandırdığımız maarif hareketi projesinin denetim ayağı olan Yüksek İstişare Kurulu Toplantısı Valimiz Sayın İbrahim ŞAHİN’ in başkanlığında gerçekleştirildi.

     Toplantıya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Sefer ARLI, Omü Rektör Yardımcısı Vedat CEYHAN, Vali Yardımcımız Hasan ÖZTÜRK, Kaymakamlar, Belediye Başkanları, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Salih Zeki MURZİOĞLU, Yerel ve Ulusal Basın Temsilcileri, 17 İlçe Milli Eğitim Müdürü, 17 İlçeden oluşturulan 138 komisyon başkanları, sendika temsilcileri ve çeşitli sivil toplum örgütleri katıldı.

     Projenin başlangıcından bu yana 2016 -2017 Eğitim Öğretim yılında belirlenen Akademik Başarı, Değerler Eğitimi, Kitap Okuma Çalışmaları, Rehberlik Hizmetleri, Projeler ve Sportif Faaliyetler-Kültür-Sanat Faaliyetleri, Okul Aile İşbirliği, Öğretmenlerin ve İdarecilen Mesleki Gelişimi alanlarında çok olumlu iyileşmeler olduğunu belirten İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun ESEN rakamlarla Samsun Maarif Hareketini anlatan bir sunum yaptı.

     “Bütüncül bir yaklaşımla şekillendirilen Samsun Maarif Hareketi Bakanlığımız stratejik temalarına yönelik olarak hazırlanmıştır, eğitime erişim, eğitimde kalite ve kurumsal kapasitenin arttırılması hedeflerine yönelik bir çalışmadır. Projenin üç temel ayağı vardır. Vizyon belgeleri, eğitim yürütme kurulları ve performans değerlendirme. Vizyon Belgelerini oluşturan okullar mevcut durumlarını ve iyileştirmek için yapacakları çalışmaları vizyon belgesi ile ortaya koyar ve İl Müdürü ile Okul Müdürü belgeleri imzalar. Eğitim Yürütme Kurulları, Okul müdürlerinden oluşur ve aylık olarak okullarında yaptıkları çalışmaları değerlendirirler ve ilçe eğitim yürütme kurullarında sunarlar. İlçe Milli Eğitim Müdürleri de İlçelerinde yapılan çalışmaları il eğitim yürütme kurulunda sunar. Performans Değerlendirme ise yapılan çalışmalar maarif hareketi adıyla oluşturulan yazılım programına işlenir ve okulların performanslarını gösteren puanları ortaya çıkar. Yapılan çalışmalar bir havuzda toplanır ve okullar bu havuzdan istedikleri çalışmaları ve projeleri indirip okullarında uygulayabilirler. Maarif Hareketi Projesi, Birlikte Öğrenmeyi, Birlikte Gelişmeyi esas alan bir projedir.”

     Projenin istatistiklerine değinen İl Milli Eğitim Müdürümüz Coşkun ESEN, TEOG ortalama puanımız 399 dan 420 ye çıkmıştır. Destekleme Yetiştirme Kurslarında 1. Dönem itibariyle kurs merkezi sayımız 379 dan 428 e ,öğrenci sayımız 68.506 dan 76.413’ e  2. Dönem itibariyle kurs merkezi sayımız 405 ten 425 e öğrenci sayımız 73.533 ten 76.067 ye  yükselmiştir.

     Adım Adım Başarı projesi adıyla oluşturulan Ölçme Değerlendirme Merkezimizde geçen yıl 8. ve 12. sınıflarımıza toplam 8 deneme sınavı yapılmış iken; şu zamana kadar 5. sınıftan 12. Sınıfa kadar tüm sınıflarda toplam 20 deneme sınavı yapılmış yılsonuna kadar 36 sınav yapılması planlanmaktadır. Adım Adım Başarı projemiz marka tescili almış, aynı zamanda bakanlığımız tarafından eğitimde yenilikçilik ödüllerinde öğretim yöntem teknikleri kategorisinde Türkiye 1. si seçilmiştir. Okullarda yürütülen yerel projelerin sayısı 1384 ten 2560 a çıkmıştır. ERASMUS+ Projelerine başvuru sayıs 100 den 140 a çıkmıştır.

     TÜBİTAK Projelerine başvuru geçen yıla oranla 524 ten 538 e, kabul edilen proje sayısı 34 ten 36 ya çıkmıştır. Tabiatta Ders Var Projesi geçen yıl 24 okulda 768 öğrenciye uygulanmış, bu yıl 47 okulda 1504 öğrenciye uygulanmaktadır. Kitap okuma etkinliklerinde okullara kazandırılan kitap sayısı 122.169 dan 166.646 ya, Kitap okumayla ilgili öğrencilere yapılan etkinlik sayısı 3.646 dan 5.092 ye,  Kitap okumayla ilgili velilere yapılan etkinlik sayısı 769 dan 1754 e çıkmıştır. 13 ilçemizde bulunan halk kütüphanelerinde okuyucu sayısı 48.51 den 53.234 e, Kayıtlı üye sayısı 7.892 den 10.949 a, Ödünç verilen materyal sayısı 22.527  den 30.565 e yükselmiştir.

     Oku Anla Yaşa projesiyle 144.992 öğrenciye ulaşılmış,16.266 öğretmene 11.848 veliye kitap okuma etkinlikleri yapılmıştır. Sportif faaliyetlerde 7.721 olan lisanslı öğrenci sporcu sayısı 8.267 ye yükselmiştir. Valiliğimiz himayelerinde yürütülen geleceğe kulaç atıyoruz projesinde geçen yıl 10.150 çocuğumuz yüzme öğrenmiş iken bu yıl bu sayının %50 artışla 15.250 olması hedeflenmektedir. kültür sanat faaliyetlerinde Kültürel yarışmalara katılım 3.416 dan 3.649 a, öğretim yılı içinde abone olunan süreli yayın sayısı 143 ten 390 a yükselmiştir. Değerler Eğitimi etkinlik sayıları 2.799 dan 3.286 ya yükselmiştir. Eba Portalında öğretmen kayıt oranı %64 ten %80 e öğrenci kayıt oranı %35ten %65 e yükselmiştir. Eba Portalına katkıda bulunan yönetici ve öğretmen sayıları 513 ten 1.011 e yükselmiştir. İkili yani sabahçı ve öğlenci eğitim yapan okul sayısı 104 ten 74 e düşürülmüştür. Hedefimiz tüm Türkiye de olduğu gibi 2019 yılında samsunda da ikili eğitimi sonlandırmak tüm okullarımızda normal eğitime geçmektir.” dedi.

     İl Milli Eğitim Müdürümüz Coşkun ESEN in sunumundan sonra OMÜ Rektör Yardımcısı Vedat CEYHAN, Valimiz Sayın İbrahim ŞAHİN, Maarif Hareketi projesini değerlendiren bir konuşma yaptılar ve soru cevaplar, görüş ve önerilerle toplantı sonlandı.

21-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-201721-03-2017

Kale Mahallesi Atatürk Bulvarı Yeni Hükümet Konağı Kat3 55030 SAMSUN - 362 4358063 / 362 4355450 / 362 4355046

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.