MEBİM 147 İletişim Merkezi Bölge Toplantısı İlimizin Ev Sahipliğinde Düzenlendi
MEBİM 147" İletişim Merkezi Samsun Bilgilendirme Toplantısı, Canik Kültür Merkezi´nde MEB Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Emine Azdiken, İl Milli Eğitim Müdürümüz Coşkun Esen ve 12 ilden yaklaşık 400 iletişim merkezi destek bürolarından sorumlu yönetici ve personellerin katılımıyla gerçekleştirildi.
Açılış konuşmasını yapan İl Milli Eğitim Müdürümüz Coşkun ESEN yaptığı konuşmada, “Bugün burada bakanlığımızın en önemli iletişim kanallarından olan hemen hemen ülkemizde her insanın vakıf olduğu Alo 147 diye bizimde literatürümüze girmiş olan haberleşme ağının bizzat yürütücüleri olarak yapılan çalışmaları gözden geçirmek, bir üst aşamaya taşımak için yapılan toplantıya ev sahipliği yaptığımız için memnun olduğumuzu ve mutlu olduğumuzu ifade etmek istiyorum. Milli Eğitim Bakanlığının görev ve sorumluluk alanıyla ilgili talep, görüş ve önerileri değerlendirmek, öğrenci ve vatandaşları bilgilendirmek amacıyla Van´da kurulan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) İletişim Merkezi "MEBİM 147" öğretmenlerin ya da paydaşların şikayetlerini bildirdiği bir merkez olmanın ötesinde görüş, öneri ve tavsiyelerin iletildiği bir iletişim merkezi haline geldi” dedi.
MEB Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Emine Azdiken, konuşmasında, çalışanların yakın ilgisi sayesinde "MEBİM 147" ile 6 yılda 12 milyon kişiye hizmet verildiğini, vatandaşlar ile 41 milyon 645 bin dakika görüşme sağlandığını vurguladı.Gelen çağrıların yüzde 90,4´ünün bilgi edinme, yüzde 3,56´sının talep, yüzde 4,1´inin görüş ve öneri, yüzde 1,94´ünün ihbar ve şikayetlerden oluştuğunu aktaran Emine Azdiken, 6 yılda iletişim merkezinden 600 bine yakın öğretmenin ve yaklaşık 29 bin okul idarecisinin hizmet aldığını belirtti. İletişim Merkezine yapılan başvuruların yüzde 94´ünün ilk görüşme esnasında cevaplandırıldığına dikkati çeken Azdiken, bu kapsamda Bakanlığın merkez ve taşra teşkilatının iş yükünün büyük oranda azaltıldığını söyledi. "MEBİM 147" memnuniyet oranının yüzde 88,8´e yükseldiğini aktaran Azdiken, merkezin, European Call Center Management Association tarafından her yıl düzenlenen "Avrupa İletişim Merkezi ve Müşteri Hizmetleri Ödülleri" kapsamında ilk 8´de yer aldığının altını çizdi.
Emine Azdiken, "31 Mart itibarıyla ´MEBİM 147´ kanalıyla oluşturulan başvurulara yanıtlar, e-Devlet üzerinden yazılı olarak da vatandaşlara iletilebilecek. Çağrılara yanıtlar, Bakanlığın merkez ve taşra teşkilatınca oluşturulacak." bilgisini paylaştı.
İl Milli Eğitim Müdürümüz Coşkun ESEN, 8 Mart Dünya Kadınlar Gününde toplantıya katılan MEB Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Emine Azdiken’ e ve kadın misafirlerimize çiçek verdi.