SAMSUN İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun ESEN´in Yarı Yıl Tatili Mesajı

Değerli öğretmen arkadaşlarım, sevgili öğrencilerim ve kıymetli anne babalar;

2017-2018 Öğretim yılının I. Dönemini bitirmiş bulunuyoruz. Her bitiş bizim için yeni bir başlangıçtır. Her başlangıç ise bir öz muhasebe sürecidir.

Bu nedenle öğretmenler, anneler ve öğrenciler bu dönemim bir muhasebesini yapmalı önce; nasıl geçti, neler yaptım, neleri yapmam gerekirken yapamadım, hayatıma ve hayatlara neler kattım, yarınlara hangi anıları biriktirdim, istenmeyen hangi davranışımdan uzaklaştım?

Daha sonra II. Dönem için başlangıçlar yapmalı. Kendine sormalı; neler yapmalıyım, neleri yaparsam hayatlara ve hayatıma dokunurum, hangi istenmeyen davranışımdan uzaklaşmalıyım, geçmişteki yapmam gerekip de yapamadıklarımı gelecekte nasıl yapabilirim?

Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak bizler de I. Dönemin muhasebesini yapmak, II. Döneme hazırlanmak için okul müdürleri ve müdür yardımcıları ile toplantılar yapmayı planlıyoruz. Şunu biliyoruz; eğitim bisiklet sürmeye benzer, durursanız düşerseniz. Yavaşlayabilirsiniz, yönünüzü değiştirebilirsiniz, hızlanabilirsiniz, zaman zaman daha fazla güç harcayabilirsiniz ama durmak düşmek demektir. Çocuklarımız için; Maarif Hareketi, Oku Anla Yaşa, Geleceğe Kulaç Atıyoruz, 21.Yüzyıl Okulu Öğrenci Akademisi, Masallarla Büyüyoruz gibi onlarca projemizin çocuklarımızın hayatına dokunması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Bir eğitim öğretim yarıyılının sonuna geldiğimiz bugünde; anaokulu, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumunda eğitim gören 240.915 öğrencimiz büyük bir heyecanla iki haftalık bir tatile giriyorlar. İnsanlar çocukluk günlerinde aldığı karneleri asla unutmaz. Çocuklarımızın karne aldıkları bugün, onların gelişimi için destekleneceği, geleceğe sağlıklı ve özgüveni tam kişiler olarak yetişmesinde katkısı olacak bir gündür. Karnesinde zayıfları olan çocuğa öğretmenin ve anne babanın yaklaşım tarzı, söyleyeceği kelimelerin onun hayatında önemli etkileri olacaktır. Unutmamalıyız ki, cesareti kırılmış, umudunu zedelenmiş, özgüveni zayıflamış bir çocuğun hayatı boyunca hatırlayacağı deneyimler ve yerleşecek düşünce şekli, telafisi her zaman mümkün olan karne notlarından daha önemlidir.

Şunu unutmayalım karne, çocuğun kişiliğini, nasıl bir birey olduğunu ve gelecekte nasıl bir insan olacağının göstergesi değildir. Karne, çocuğun bilgi anlamında eksik olan durumlarını gösteren, aile ve öğretmen tarafından desteklenmesi gereken dersleri belirten bir belgedir. Yani karne sadece öğrencinin değil, öğretmenin ve anne babanın da karnesidir. Aslında Samsun’da her öğrencimizin elinde bulunan karne bizim karnemizdir. Biz böyle düşünüyoruz.

Sevgili Çocuklar; başarılı olacağınıza inanın. Karnenizdeki notlarınız nasıl olursa olsun umudunuzu, cesaretinizi kaybetmeyin. Kendinize güvenin ve II. Dönem zayıf notlarınızı düzeltebileceğinize inanın ve yapılması gerekenleri yapın. Siz çabalayın, isteyin, başta öğretmenleriniz, anne-babalarınız olmak üzere hepimiz size destek olmak, sorunlarınız olduğunda çözmek, güzel ve mutlu bir geleceğe yelken açmanız için elimizden geleni yapacağız.

Okul dönemi boyunca sorumluluk altına giren, az ya da çok başarı stresi yaşayan çocuklarımız için ara tatil döneminin etkili ve verimli kullanılması çok önemlidir. Bu tatil döneminin sadece televizyon, tablet ve bilgisayar başında geçirilmesi hem zamanlarını israf edecek hemde hayatın güzelliklerini ve kendi varoluş gerekçelerini görememelerine neden olacaktır. Tatil dönemleri çocukların; “neden varım?” sorusuna cevaplar arayacağı, nitelikli ve kaliteli zaman geçirilen anlar olmalı.

Bu tatil döneminde iyi kitaplar okuyun… Okuduğunuz kitap üzerinde düşünün... Düşüncelerinizi kâğıda dökün… İyi filmler izlemeyi unutmayın. Filmler sayesinde hayata bakışınız değişecek. Çünkü filmler sayesinde yaşanan hayatın simülasyonunu görmüş olacaksınız.

Aile olarak ortak zaman noktaları belirleyip birlikte zaman geçirin. Birlikte zaman geçirmeye aslında ne kadar ihtiyacınız olduğunu göreceksiniz. Bütün aile bu tatilde; Bafra kuş cennetini ziyaret ederek dünyadaki en büyük tabiat parklarından birisiyle tanışabilirsiniz. Saathane meydanına çıkan sokakta yere değil gökyüzüne bakarak yürüyerek kaçırdığınız güzellikleri fark edebilirsiniz.  Bandırma Vapuru Müzesini ziyaret ederek hayatınız adına bir “ilk adım” atabilirsiniz.  Vezirköprü Şahinkaya Kanyonu ile tabiat ile iç içe girebilir, Ladik Akdağ Kayak Merkezinde karın üzerinde eğlenceli anlar yaşayabilirsiniz. Şehrinizi ve ilçenizi bu tatil döneminde yaşamayı unutmayın.

Değerli öğretmen arkadaşlarım, sevgili öğrencilerim ve kıymetli anne babalar; hepinize iyi tatiller dilerken dinlenmiş ve huzurlu bir şekilde okullarınıza dönmenizi arzu ettiğimi vurgulamak istiyorum.

İYİ TATİLLER…

COŞKUN ESEN

İl Millî Eğitim Müdürü

Kale Mahallesi Atatürk Bulvarı Yeni Hükümet Konağı Kat3 55030 SAMSUN - 362 4358063 / 362 4355450 / 362 4355046

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.